Het is belangrijk dat uw wagen met een goede shampoo, een zachte washandschoen en voldoende water gewassen wordt om waskrassen te minimaliseren.
Na het wassen wordt de wagen gekleid om de lak en het glas te decontamineren en zo ingevreten teer, hars, ingebakken zure regen … te verwijderen. Zo zijn de poriën van de lak volledig vrij van vuil en is de lak klaar om gepolierd te worden.
Voor we beginnen met polieren meten we de dikte van de laklaag. Aan de hand daarvan kunnen we ook zien of bepaalde panelen al dan niet herspoten zijn.
Hierna plakken we rubbers en kunststof af ter voorbereiding op het polieren.
De wagen wordt in één of meerdere stappen gepolierd afhankelijk van de staat van de lak. Zo krijgt de lak weer zijn originele glans terug en worden kleine waskrasjes en eventueel grotere krassen verwijderd. Alle polish wordt verwijderd met ultra-zachte microfibre doeken.
Alvorens te waxen of te coaten is het belangrijk dat we eerst een pre-wax aanbrengen. Zo zal de wax zich beter kunnen hechten en wordt de duurzaamheid ervan geoptimaliseerd. Rubbers en kunststof onderdelen worden afgedekt ter voorbereiding van het polieren.
Nu er een prachtige glans op de lak zit is het uiteraard belangrijk dat die zolang mogelijk behouden blijft. Harde Carnauba wax zorgt voor een ultieme bescherming en geeft de lak en nog diepere (wet-look) glans.
Velgen worden snel vuil door remstof, teer … Door de warmte begint dit vuil zich vast te hechten en wordt het meestal moeilijk om dit nog te verwijderen. Met een Wheel-sealant kan men dit probleem verhelpen.
Het legt een beschermingslaag op de velg zodat bij de volgende wasbeurt het vuil veel gemakkelijker verwijderd kan worden. Bovendien geeft een Wheel-sealant ook een mooie glans aan uw velgen.
De uitlaat van een wagen wordt snel zwart en door de warmte hecht het vuil zich eraan vast. Wij kunnen deze perfect weer in zijn originele staat brengen en eventueel ook een bescherming aanbrengen.
Kunststof en rubber zijn onderhevig aan UV-stralen, zout, zure regen,... waardoor ze snel uitdrogen en verkleuren. Om dit te voorkomen brengen wij een Trim dressing aan die de rubbers en plastics voeden, beschermen en zijn originele kleur terug brengen.
Het motorcompartiment wordt volledig ontstoft en ontvet en achteraf behandeld met een beschermlaag die een prachtige matte look geeft.
Stoffen tapijtjes en zetels worden gedieptereinigd met een natzuiger of extractiemachine. Hierdoor kunnen we diep vuil en vette vlekken uit stof verwijderen. Daarna kunnen we er een beschermlaag (impregneermiddel) opdoen om verdere vervuiling minder kans te geven.
Ook het leder wordt volledig gereinigd en opgefrist met een leather cleaner. Belangrijk is om daarna het leder te voeden en te beschermen. Dit geeft het leder geen kans om uit te drogen waardoor de kans op slijtage en kleine scheurtjes geminimaliseerd wordt. Het geeft de wagen ook een frisse geur en een fris gevoel.
Een cabriokap kan bij ons perfect gereinigd worden met speciale producten. Daarna wordt de kap geïmpregneerd waardoor ze extreem water-, stof- en UV-afstotend wordt.